2016. november 21., hétfő

Gasztro - Brokkolikrémleves

Nem vagyok túlságosan oda a levesekért, de egy jó kis krémleves mindig jöhet, pláne ha az egyik kedvenc zöldségemből, a brokkoliból készült ;) Ez egy igazán egyszerű, de annál finomabb étel, ehetjük első fogásnak, bár szerintem önmagában is elég laktató :) Kezdőknek is ajánlom, mert tényleg nem nagyon lehet elrontani!

Hozzávalók:

  • 1 szép nagy fej brokkoli
  • 2 dl főzőtejszín (lehetőleg 20%-os)
  • Pár szelet szikkadt kenyér
  • Szerecsendió
  • Só, bors


Elkészítés:

1: A brokkolit feldaraboljuk, majd alaposan megmossuk.


2: Enyhén sózott, forrásban lévő vízbe tesszük, és addig főzzük, amíg puha nem lesz.


3: A víz nagy részét leöntjük róla. Csak annyit hagyjunk benne, ami éppenhogy ellepi. Ezután botmixerrel alaposan turmixoljuk össze ügyelve arra, hogy ne maradjanak benne darabok.

4: Egy kis tálba öntjük a főzőtejszínt, és kikeverjük a fűszerekkel. Nekem épp volt itthon egy zacskó Knorr brokkolikrémleves alap, hozzáöntöttem azt is. Bár sok különbséget nem éreztem, de el nem rontotta, az biztos :)
5: A fűszeres tejszínt hozzáöntjük a brokkolihoz, majd visszarakjuk a tűzhelyre, és még egyszer felforraljuk. Ha forrni kezd, elzárjuk.

6: Közben a kenyérszeleteket kis kockákra vágjuk (nálam ezek most nem lettek túl szépek, mert csak friss kenyérből tudtam csinálni), megkenjük étolajjal vagy vajjal, és a sütőben 200 fokon megpirítjuk.



A kész levest a kenyérkockákkal és reszelt sajttal tálaljuk.


Jó étvágyat!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése