2016. november 7., hétfő

Hajápolás 1. rész - Előkészületek

A hajápolás az a téma, amiről mindenki regényeket tudna írni. Ki, mikor, mivel, hogyan ápolja, mire figyel stb. Én sem vagyok ezzel másképp, ezért egy 4 részes sorozatban ismertetem, hogy én hogyan csinálom. 


Az első részben a hajmosás előtti teendőkről, vagyis a lemosandó hajpakolásokról lesz szó.

Talán nem is gondolnánk, a hajunk mennyi mindennek van kitéve. Tépjük fésűvel, gumizzuk, frizurákat csinálunk, mossuk, szárítjuk, vasaljuk, festjük, napközben mindenhez hozzáér, dörzsölődik....ez így elég durván hangzik igaz? Nem csoda hát, hogy szegény hajunk is elég nehezen bírja ezt, és elkezd egy idő után töredezni, fénytelen és durva tapintású lesz.



Már írtam róla az többször is, hogy nálam is meglett az ára annak, hogy nem törődtem a hajammal, rengeteget le kellett vágni belőle. Tudom, hogy sokan úgy vannak vele, hogy "de hát ez csak haj, majd megnő"....én viszont kisgyerek korom óta hosszú, fenékig érő hajra vágyom. Talán ez amiatt is lehet, hogy anyukám akkoriban mindenáron a rövid, fiús bubifrizurát erőltette. Akkor utáltam meg a rövid hajat, elhatároztam, hogy ha csak rajtam múlik, soha többé nem lesz. Így aztán amúgy is labilis kamaszként, nagy traumaként éltem meg, hogy megint csak félhosszú lett.

Azóta sokkal jobban törődök a hajammal, és ennek látszik is az eredménye, hiszen már nincs messze az áhított, fenékig érő hossz, plusz az állapota is sokkal szebb, láthatóan egészségesebb. Ehhez az kellett, hogy szakítottam minden eddigi szokásommal. Lecseréltem az összes hajápolómat, azóta nagyon megválogatom, hogy mit kenek rá.

Biztosan ti is hallottatok már róla, hogy a legjobb hajpakolások a természetes olajok. Ezt a tapasztalataim alapján én is csak igazolni tudom. A fényes, puha, selymes haj eléréséhez ezek a legjobb, szilikon - és mindenféle adalékmentes csodaszerek.

Az első ilyen próbálkozásom, a sokak által híres hajnövesztőnek ismert ricinusolaj volt. A
ricinuspakolásnak az a lényege, hogy a hajtövekre is fel kell kenni, és a fejbőrbe bemasszírozni, mert ezáltal serkenti a hajnövekedést. És mint tudjuk, a tövénél nő, nem a végénél ;) Festett hajúként én könnyen észrevettem, hogy a hajnövesztő hatás bizony nem csak városi legenda. 3 hónap alatt kicsivel több, mint 6 cm-t nőtt a hajam, ez a töveken jól látható volt. Egy idő után mégis abbahagytam a ricinusozást. Hogy miért? Egyrészt kétségkívül a legtöbb időt igénylőt, és legmacerásabb a használata. Tömény, nehéz olaj, a kimosása nem egyszerű, akár 3x is kell samponozni. De a fő ok inkább az volt, hogy az ismerősöm, akitől literes kiszerelésben tudtam venni, már nem tudott segíteni, gyógyszertárban pedig nem adnak egyszerre 30 ml-nél többet, hiába próbálkoztam több helyen is, hogy nem szorulásom van, csak hajra kell, Ennyit adhatnak ki maxmimum, kész. Ez a mennyiség pedig nekem 1 használatra elegendő, így nem éri meg, sem árban, sem időben, hogy minden héten kétszer menjek gyógyszertárba. Tehát keresnem kellett mást.

Így jött aztán a kókuszolaj, amit jelenleg is használok. A beszerzése sokkal egyszerűbb, mint a ricinusé, hiszen sok üzletben beszerezhetjük. Két változata léteik, a finomított és a szűz. A finomított teljesen íztelen, szagtalan, viszont a finomítás során állítólag kivonják belőle a tápláló anyagokat is, ezért azt inkább étkezési célokra ajánlják. A szűznek viszont isteni kókuszillata van, aki hozzám hasonlóan szereti, az biztosan rengeteget fogja szagolgatni :) Ennek az az egy hátránya van, hogy drágább. Míg a finomítottból fél liter kb. 6-700 ft-ba kerül, addig a szűzből 200 ml egy ezres körül (de inkább kicsivel fölötte) van. Én eddig az előbbit használtam, pár hete viszont áttértem a szűzre, így egyenlőre még nem tudok róla beszámolni, hogy mennyi különbség van a hatásuk közt, de a későbbiekben egy teszt keretében erre sor kerül majd. Ha csak finomítottat tudsz venni, akkor se csüggedj, hidd el az is egy csodaszer.

Ahogy én alkalmazom a kókuszolajos hajpakolást:

  1. A kókuszolaj szobahőmérsékleten szilárd (ezért hívják kókuszzsírnak is, mindkét elnevezés helyes), ezért kanállal kiszedek egy tálkába belőle, és felolvasztom. Ehhez nem a mikrót használom, hanem nyáron a napfényt, télen pedig a radiátort. Ha te viszont nagyon türelmetlen vagy, akkor mikrózhatod is.
  2. A hajamat megfésülöm, és copfba kötöm. 
  3. A felolvadt kókuszolajat a tenyeremmel oszlatom el a hajamon. Valaki jobban szereti ecsettel, de úgy sokkal hosszadalmasabb. Ami fontos: ne dörzsölgessük erősen a hajunkat, hiszen akkor megsérülhetnek a hajszálak, márpedig mi éppen ezt akarjuk elkerülni, igaz? Csak laza, lágy mozdulatokkal masszírozzuk bele, finoman bele is fésülgethetjük is az ujjainkkal. Néha előfordul, hogy kicsit elszámolom a mennyiséget, és csöpög  a hajam végéből, ilyenkor ezt visszacsöpögtetem a tálkába, jó lesz legközelebbre is ;) 
  4. Egy másik hajgumival, vagy csattal felfogom a hajamat. Lehet kontyot csinálni, fonni, felcsatolni, kinek mi jön be jobban, az a fontos, hogy kényelmes legyen, hiszen pár óráig most így kell lennie.


Ami a felsorolásból kimaradt: ezt a pakolást lehet úgy is alkalmazni, hogy a ricinushoz hasonlóan a fejbőrt, és az egész hajat bekenjük vele, vagy pedig csak a hajhosszt, mintha balzsamoznánk. Én felváltva szoktam alkalmazni a két módszert, mikor mennyi időm, vagy milyen kedvem van. Viszont ha az egész hajas megoldást választjuk, akkor annyit kell még tenni, hogy fejünkre celofánt vagy nylonzascskót teszünk, és erre húzunk egy sapkát (vagy törülközőt). Ez fontos, mert így egyrészt nem fázik meg a fejünk, másrészt melegben az olaj jobban kifejti a hatását.

Miután felkentünk a kókuszolajat, egy ideig nem kell vele foglalkozunk. Lehet főzni, takarítani, vagy csak relaxálni és megnézni egy jó filmet, amihez épp kedved van :)

A természetes olajos pakolásoknak az a lényege, hogy minél tovább fent kell hagyni. Tudom, egyszerűbbnek tűnik, ha megveszed az "1 perc alatti azonnal regeneráló" mindenféle műanyaggal teli bolti vackokat, de hidd el, mind átverés. Az igazi csodaszerek a természetben vannak. Lehet, hogy időigényesebb a használata, és nincs olyan szuper csomagolása, meg illata, de amikor a boltos csaj is azt mondja a pénztárnál, hogy "hű, de gyönyörű a hajad", akkor azért már te is úgy gondolod, hogy megéri, nem? ;)

Én mindenkinek csak azt tudom ajánlani, hogy próbáljátok ki a kókusz - és a ricinusolajat, ha szép hajat szeretnétek, természetes eszközökkel. Amiről még sokaktól hallottam, hogy nagyon jó, az az argánolaj, viszont annak már elég húzós az ára, ennek ellenére tervben van a beszerzése.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése