2016. november 15., kedd

Hajápolás 2. rész - Mindent a mosásról

A hajápolásos sorozat első részében a hajpakolásokkal foglalkoztam. A bejegyzést megtaláljátok ITT.

Ebben a részben pedig a hajmosás lesz a téma.


A hajunk mosása a rendszeres tisztálkodás része, mégis sokan helytelenül csinálják. A haj pedig ennek megfelelően vagy meghálálja, vagy megszenvedi a törődést. Mint sok minden másban, itt sincsenek kőbe vésett szabályok. Mindenkinek más típusú a haja, így lehet az, hogy amíg egyik termék valakinek beválik, valakinek pedig borzalmas élményt okoz. A bejegyzésben én az általam használt samponról és balzsamról fogok írni, de természetesen ez nem jelenti azt, hogy más márka más terméke ne lenne jó.



Szóval az előző részben felkent kókuszolajos hajpakolás néhány órán keresztül a hajunkon volt. Most itt az ideje lemosni végre.

Már többször is írtam róla, hogy nekem egy hajra való terméknél a legfontosabb szempont, hogy szilikonmentes legyen. Ezért már évek óta csak az Alverde és az Alterra samponjait használom, és nemrégiben álltam rá a Balea Professional balzsamokra, amik ugyan nem natúrkozmetikumok, de szilikonmentesek.

Sokan a zuhany alatt állva mosnak hajat. Én nem így szoktam, hanem csak szimplán behajolok a fürdőkádba, és fürdés nélkül csak a hajamat mosom meg. Ez azért alakult így, mivel általában délutánra időzítem a hajmosást. Nagyon dús, és vastag szálú hajam van, aminek több óra kell mire megszárad (hajszárítót szinte egyáltalán nem használok, de erről majd bővebben a következő részben), így nem kell vizes hajjal lefeküdnöm.

Jelenleg az Alverde Bio Mályva és Bio Szeder kivonatos családi samponját használom. Ebből ez az első flakonom. Semmi kiemelkedőt nem nyújt a többihez képest, de az elvárt szintet hozza. Plusz
gazdaságos is, hiszen csak 100 ft-al kerül többe, mint a kisebbek, és 300 ml van benne 200 helyett. Aki sokat mos hajat, mindenképpen ezt ajánlom neki. A gyakoriságról annyit, hogy nekem heti 2 hajmosás szerencsére elegendő. Többször nem is nagyon lenne türelmem hozzá ;) Mindig kétszer samponozok a megfelelő tisztító hatás érdekében. A hajam mennyisége miatt nekem nem elegendő a sztenderdként ajánlott "diónyi adag" sampon, ennél kicsit többet szoktam használni. A mosásnál fontos, hogy alaposan, de mégis kíméletesen végezzük. Tilos a fejbőrt dörzsölni, vagy körömmel kapargatni, hiszen sérülések keletkezhetnek rajta, ami akár hajhulláshoz is vezethet. Mindig csak az ujjbegyeinkkel masszírozzuk. Az ugye köztudott, hogy sampont csak a fejbőrre szabad felvinni, a töveknél kell megmosni, nem szabad a hajhosszba beledörzsölni. Amikor leöblítjük, a végigfolyó habos sampon elegendő ahhoz, hogy a vége is tiszta legyen. Ez általában így is van. Viszont: ha előzőleg olajos hajpakolást tettünk fel, akkor ez már nem érvényes. A tömény olajokat ugyanis nem lehet így rendesen kimosni. Ilyenkor tehát felrúghatjuk a szabályokat, és ajánlott a hajhosszt is kicsit besamponozni, de dörzsölni most is tilos!!! A vizes haj rendkívül sérülékeny, ezért csak óvatosan belenyomkodni szabad a sampont. A biztos hatás érdekében pár percig hagyhatjuk állni is rajta. Az is általános szabály, hogy langyos vízzel szabad csak leöblíteni a zsírosodás elkerülése érdekében. De ez megint csak nem érvényes ha olajoztunk előtte, mert az olajat csak a meleg víz oldja fel rendesen (ez tapasztalat, jártam már úgy, hogy langyos vizes öblítés után a fél hajam olajos maradt, és mehettem újra megmosni...). Viszont arra ügyeljünk, hogy túl forró se legyen, ami a kezünknek kellemes meleg, az a hajnak is bőven elég lesz.

Kétszeri samponozás után jön a balzsamozás. Ehhez a Balea Professional Glatt + Glanz termékét
használom, többnyire elégedett is vagyok vele. Szerintem egy balzsam nem igazán tudja kifejteni a hatását, ha csak felkenjük és rögtön le is mossuk. Ezért én mindig fenn szoktam hagyni a hajamon, általában 15-20 percig. Persze addig nem nem görnyedek a kád felett, a hátamra dobok egy törülközőt, és simán csinálom a dolgomat amíg letelik az idő ;) Arról ugye volt szó, hogy a sampont csak a fejbőrön ajánlott használni. Nos a balzsam pedig ennek az ellentéte, NEM szabad a fejbőrre felvinni, kizárólag a hajhosszra, kb. a fül vonalától lefelé, de lehetőleg egyáltalán ne érintkezzen a fejbőrrel. Sajnos, ezt sokan nem tudják, ezért tele van a Krémmánia is olyan véleményekkel, ahol lepontozzák az adott balzsamot, merthogy "nagyon zsírosította a hajamat" meg "teljesen lelapítja a hajam tövét". Gondoljuk csak végig: ha szerencsétlen balzsam hozzá sem ér a fejbőrhöz, akkor mégis hogyan zsírosíthatná a hajtöveket??? Hát úgy, hogy az illető nem tudja, hogyan kell használni, aztán persze odaír mindenféle sületlenséget és lepontoz egy amúgy teljesen jó terméket. Ti legyetek okosabbak, és használjátok ott a balzsamot, ahová való ;)

Ha letelt az idő, kimossuk a balzsamot is. Mivel a kókuszolaj már a samponnal együtt kijött, ezért itt már elegendő (sőt, ajánlott) csak langyos vízzel átmosni.

Ezután pedig óvatosan kinyomkodjuk a vizet a hajból. Csavargatni, törülközővel dörzsölgetni tilos! Ha már nem nagyon csöpög a víz belőle, akkor pedig lazán betekerjük a törülközőbe, és rajta hagyjuk kb. 10-20 percig, ezalatt  a víz nagy részét beszívja.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése