2016. november 23., szerda

Hajápolás 3. rész - Száradás és szárítás

Folytatódik a Hajápolás - sorozat a 3. résszel. Az első részt ITT, a másodikat pedig ITT találjátok :)


Az előző részben tehát hajat mostunk, közben eltelt egy kis idő, és szépen száradt a hajunk a törülközőben. Most már ideje leszedni a fejünkről. Ilyenkor már nem csöpög a hajból a víz, erre mondják, hogy "törülközőszáraz haj". A legtöbb kimosás nélküli hajápolót ilyenkor célszerű használni. Régen én is sokfélével kísérleteztem, a pakolásokon át a fésülés könnyítő spraybalzsamokig mindent kipróbáltam. Mondanom sem kell, hogy ezeknek a többsége tele van nyomva szilikonnal meg mindenféle borzalmakkal, így ma már messzire kerülöm őket. Helyettük az Alterra sárgabarackmag hajolaját használom. Ez a márka a DM-es Alverde termékcsalád Rossmann-os testvére.



Na de kanyarodjunk vissza az eredeti témához. Miután a nedves hajunkról leszedtük a törülközőt, az Fésülni ilyenkor még szigorúan tilos! Ilyenkor szoktam használni a fentebb említett Alterra hajolajat. Ez egy nagyon tömény, sűrű olaj, így 1-2 pumpálás bőven elég belőle. Szépen szétkenem a tenyeremben, majd eloszlatom a haj hosszán, a balzsamhoz hasonlóan a fül vonalától lefelé. Nagyon jó az illata, és ami a legfontosabb, hogy szilikonmentes. Azt már az előző részben is írtam, hogy a haj vizesen nagyon sérülékeny, és ha most elkezdjük fésűvel tépni, akkor hamar elkezd töredezni. Ne kísérletezzünk még a híres Tangle Teezer csodafésűvel sem, hagyjuk inkább száradni a hajat.
ujjainkkal finoman próbálhatjuk megigazítani.

A szárítás nálam elég sarkalatos pont. Már évek óta nem használok hajszárítót. Egyrészt elég dús és vastag szálú a hajam, a hajszárítótól pedig még dúsabban tűnik, az oroszlánsörény pedig nem túl előnyös :) Másrészt a hajszárító a vasalóhoz hasonlóan nagyon károsítja a hajat, hiszen a forró levegő égeti, perzseli a hajszálakat (ugye ti is érzitek az "égett haj" szagot szárítás közben?). Ettől megint csak elgyengülnek, töredezni kezdenek a hajszálak. Biztos nektek is van olyan ismerősötök akinek egy kupac száraz szénakazalhoz hasonlít a haja, annyira tönkretette a folytonos szárítás, vasalás. Ezért én a szabad levegőn való szárítás híve vagyok, úgyhogy hagyom a hajamat magától megszáradni. Csupán akkor van kivétel, ha például sietni kell valahová, vagy télen, amikor benn is hűvösebb van. De ilyenkor is csak a hajtöveket szárítom meg alacsony fokozaton, mindössze pár percig, hogy a fejbőröm ne fázzon meg, elkerülve ezzel a korpásodást. Valamint ha túl lassan szárad, akkor hajlamos "befülledni" a fejbőr, ami pedig gyorsabb zsírosodáshoz vezet. Tavasszal és nyáron viszont abszolút nem használom a hajszárítót, szépen hagyom a hajamat magától megszáradni. Ez annyiból kényelmetlen, hogy elég időigényes folyamat, az én a derékig érő dús hajamnak 3-4 órára bőven szüksége van, hogy száraz legyen. Viszont megéri a tudat miatt, hogy így egyáltalán nem károsodik, nem gyötröm feleslegesen.

Mikor már (majdnem) teljesen megszáradt a hajunk, akkor jöhet a fésülés. Véleményem szerint 2 igazán jó fésű van, legalábbis nekem ezek váltak be a legjobban:


  1. Vaddisznósörte hajkefe: Amíg ritkított, és rövidebb hajam volt, csak ezt használtam. Szuper kis fésű, a sűrű vaddisznósörték kíméletesen, de mégis hatásosan bontják ki a hajat. Nagyon szépen leszedi a hajról a sok kis szöszt, port. Nem irritálja vagy sérti fel a fejbőrt, nem töri és tépi a hajat. Két hátránya azonban mégis van. Az egyik, hogy könnyen összeszedi ugyan a koszt a hajról, viszont a tisztítása nem egyszerű, mert nagyon bele tud ragadni. Plusz a ha megmossuk, elég lassan is szárad meg. A másik pedig az ami miatt én már nem tudom használni, hogy bizonyos vastagságú és hosszúságú hajtömeggel már nem tud mit kezdeni. Én is azt vettem észre, hogy egyre többször benne hagyja a gubancokat a hajamban, nem éri át rendesen, nem tudja kibogozni. Akinek kevés, vékony szálú, netalántán rövidebb haja van, annak viszont nyugodt szívvel ajánlom, higgyétek el, sokkal jobb, mint a sima fésű!
  2. Tangle Teezer: Igen, a sokak által hype-olt csodafésű, a "forradalmi újítás". Miután le kellett cserélni az előző hajkefémet, akkor esett erre a választásom. Nos, csodának ugyan nem mondanám, de mégis lényegesen könnyebb vele kibontani a hajat, mint egy normál hajkefével. A designja nekem kifejezetten bejön, és hamar megszoktam azt is, hogy nincs nyele. Plusz pont, hogy igazán könnyű a tisztítása, és hamar meg is szárad. Tökéletesnek ugyan nem mondanám, mert ez is tudja húzni a hajat, ha elakad egy-egy makacsabb gubancban, de az átlag fésűknél még így is fényévekkel jobb, jelenleg is ezt használom.



Persze mit sem ér egy jó fésű, ha nem tudjuk helyesen használni. A legtöbben bizony rosszul csinálják, a hajat ugyanis nem a tövénél kell elkezdeni fésülni. Először mindig az alsó 5-10 centit (kinek milyen hosszú a haja, én most a sajátomból indulok ki) kezdjük el óvatosan kibontogatni. Aztán mehetünk pár centivel feljebb, most már onnan indulva fésüljük. És így tovább, egészen addig, amíg el nem érünk a tövéhez. Én ketté szoktam választani a hajam, és külön megcsinálom ezt a jobb és a bal oldalon is. Majd jöhet a hátsó rész a tarkómnál, végül pedig az egész haj oldalról egyben. Leírva lehet, hogy hosszadalmas tűnik, pedig nem az. Általában 5-6 perc alatt végezni szoktam. Nyilván lehet gyorsabban is, hogy csak pár gyors mozdulattal végigrángatjuk a fésűt. Valamelyik hajnak ennyi is elég ahhoz, hogy szép sima legyen, az enyém sajnos nem ez a kategória. Meg ha így csináljuk, akkor számoljunk az esetleges következményekkel ;) Fésülés után még egyszer átkenem a hajam végeit (az alsó 5-10 cm-t) az Alterrás hajolajjal, amolyan hajvégápolásként, és már készen is vagyunk.


Most, hogy a hajunkat szépen tápláltuk kókuszolajjal, megmostuk, hagytuk megszáradni, már készem is vagyunk :) Persze nem elég, ha csak ilyenkor foglalkozunk vele. Ezért a következő részben a mindennapi hajápolás lesz majd a téma :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése